Kehakaal ja Human Design

Kehakaalust rääkides olen mina alati olnud selle vähemuse hulgas, kes mõtleb pigem – kuidas kaalu juurde võtta? -samal ajal kui enamik inimesi on mures oma liigsete kilode pärast, mis tulevad teadmata kohast ja keelduvad lahkumast. Lugedes inimeste Human Designi kaarte hakkab silma, et paljud minu e.Projektori tüüpi inimesed on samasugused mittekaalukogujad. Projektoritel ei ole endal piisavaid energiavarusid, et pikalt ja pidevalt mingi teemaga tegelda. Neil on vaja meeskonda ja puhkepause, innustavaid repliike ja sütitavaid sõnavõtte. Aga Generaatori tüüpi inimestel on energiat tunduvalt rohkem. Ja kõik, kellega on seni konsultatsioonides jutuks tulnud kehakaal, kuuluvad oma tüübilt Generaatorite või Manifesteerivate Generaatorite hulka. Lisaks on ülekaalu kaasosaliseks tihti kuidagi ka aktiivne Emotsioonide keskus e. Solar Plexus.

Pole võimatu, et emotsionaalne madalseis või kõrghetk sunnib vastuvaidlematult keset ööd sammud seadma külmkapi suunas. Ja nii lihtne see ongi!  Pean tunnistama, et minul pole sellist vajadust kunagi tekkinud. Kui mingi isu tekibki, siis ma olen lihtsalt nii väsinud, et eelistan magamist. Aga kas Generaator on sellisel hetkel väsinud? Ei, kindlasti mitte! Tal on alati energiat, mis teda toiduni viib, ükskõik millal.

 Aga teisest küljest on nii aktiivne Sakraal- kui Emotsioonide keskus mõlemad suured energiaallikad. Nendes peituvale energiale tuleb rakendus leida. Selles pole midagi keerulist, isegi kui töökoht või ümbritsev seltskond seda esmapilgul ei vaja. Kui seda endale ei teadvusta, mis energiat vaja rakendada, siis settib sinna kiht kihi peale aina juurde.

Võib leida lugematul hulgal dieete, trenne ja teraapiaid, mis kõik välja töötatud kehakaalu vähendamiseks. Aga kõik inimesed on oma energeetiliselt ülesehituselt unikaalsed. Ükski teooria, mida teine inimene on praktikaga tõestanud, ei saa kehtida täielikult minu kohta, vaid seda tuleb korrigeerida.

Dieet, mis ühele sobib võib teise keha täiesti nälga jätta; samamoodi ei toimi ka harjutuste süsteemid.

 Lugesin hiljuti artiklit (Latest Insights into Obesity Fatten the Case for Human Design, by Fazale Rana) uuringust, mis väitis, et füüsilised harjutused aitavad kaasa kehakaalu vähendamisele oluliselt vähem kui varem arvatud. Kuidas see võimalik on ja kus on loogika?

Iseenda kogemuste põhjal oli minu kehakaaluga vastupidi, sest kui aktiivselt trenni teha, siis kasvavad lihased kaaluvad oluliselt rohkem, kui selle asemele tekkiv rasvkude. Kui see kuskile üldse tekib…

Aga seal väideti, et füüsilise aktiivsuse suurenemisega hakkab inimese keha hoiustama kaloreid vähendades ainevahetuse kiirust, taastumisvõimet, kasvamist. Lisaks hakkavad naiste kehad  tagavarasid kogudes vähendama östrogeeni tootmist. Meie kehad hoiavad vaos energia kulutamist keha ellujäämise nimel. Kuna meie esivanematel polnud kunagi jahil käies saak garanteeritud, siis polnud vähenenud kalorite saamisel füüsilise aktiivsuse vähendamine hea valik. Jahti tuli ju edasi pidada! Nii on loodus selle kunagi paika seadnud.

 Ahvide energiakulu on väidetavalt loomaaias sama suur kui metsas elades. Aga inimesed vajavad 600 kalorit päevas rohkem kui šimpansid ja 1000 kalorit rohkem kui orangutangid. Ja seda mitte puudel turnides, vaid ka suure osa päevast laua taga istudes. Peamine põhjus on aju suuruses. Ja meie ainevahetuse kiirus on seepärast suurenenud. Meie aju ja suuremad kognitiivsed võimed lubavad meil saada rohkem energiat. Töödeldud toit aitab meil omastada rohkem kaloreid.

  Miks hakkab inimese keha koguma varusid ilma meie teadmata või nõusolekuta? See toimub siis, kui meie keha meeled kogevad ebakindlust, suureneb mingi mure või hirm. Ja kohe keha reageerib. Väsimusest taastumine võtab aega rohkem, haavad paranevad aeglasemalt, ainevahetus aeglustub – vaja on valmistuda rasketeks aegadeks ja koguda tagavarasid….nii tõlgendab meie keha hirme ja stressi. Missuguseid hirme on kellegil vaja maandada ja kuhu hakkavad kogunema tagavarad, seda märkate õige varsti. Seda saab välja lugeda ka energiakaardilt. Märksa lihtsam on alustada sellest, et oma energiale rakendus leida ja see teadlikult end kasuks tööle panna.

Üks väike näide veel seoses toiduga. Kui käib vaidlus, kes võiks seltskonnast süüa teha, siis valige see, kellel on disainikaardil aktiivne värav 27. Tal pole selle vastu midagi! Ma usun, et kõik täiskasvanud inimesed on võimelised vähemalt iseendale süüa tegema. Ja tublisti üle poole inimestest on seda kindlasti teinud ka teistele. Kuigi räägitakse, et söögitegemine on töö, mis toidab, siis mõnda inimest toidab see töö oluliselt rohkem! Kõik need, kellel on aktiivne värav 27, saavad söögitegemisest  kui tegevusest energiat. Teised aga enamasti kulutavad seda ja peavad kompenseerima millegi muu arvelt.

Nii et tasub mõelda enne mitu korda, kui pühendada end söögitegemisele  vaid selleks, et täita teiste ootusi.