Unetus ja depressioon

Tõlge Rajinder Singh Bhalla kodulehelt tema enda loal ( http://healthyindianow.in/ )

Unetus & Depressioon

60 aastat tagasi tutvustati Atkinsi dieeti. Inimesed kasutavad tihti kaalu langetamiseks süsivesikute vaest dieeti. Seni pole selle dieedi kõrvaltoimete kohta süstemaatilisi uuringuid tehtud. Üks tõsisemaid kõrvalmõjusid on aga unetus ja depressioon.

Kogu maailmas on suhkrut hukka mõistetud kui kõige halvemini mõjuvat toitu tervisele, kaalule ja millele veel. See on tõest väga kaugel.

 Suhkru söömine on mentaalse tervise juures kõige olulisem asi. Ja kõige tähtsam aspekt suhkru söömisel on õige koguse suhkru söömine.

Mõned faktid suhkrust –

  • Teelusikatäies suhkrus on 15 kalorit
  • Suhkur mõjutab sama osa ajust, mida mõjutavad laastavad ravimid
  • Depressiooni ja teiste raskete mentaalsete haiguste korral mõjutavad ravimid sama ajuosa
  •  4-6 tl suhkru söömine aitab hoida seedimist kontrolli all ja kaalu vähendada
  • Suhkru tarbimine peaks olema ¼ kuni ½ tl  ühe tunni jooksul. Sama kogus peale igat toidukorda. See toetab seedimist.
  • Teest loobumise nähud on peamiselt seotud selles oleva suhkruga. Teest loobumise nähtusid saab ära hoida asendades tee suhkru söömisega.
  • Suhkur on kehale hädavajalik

Näide 1,  naine 45 (sport kaalu vähendamiseks)

Magab keskmiselt mitte rohkem kui 1 öö kuus. Unetus vaevab viimased 30 aastat. Enamus ajast depressiivne.

Soovitus – ½ tl suhkrut iga tund alates  kell 6 õhtul.

Tulemus – Tundis nagu oleks narkouimas. Magas raskelt. Seoses kaalu tõusuga lõpetas paari päeva pärast.

Näide 2, mees 42 (sport)

Raskused magama jäämisega tekkinud hiljuti. ½ tl suhkru asemel  sõi  pool kilo maiustusi. Ei mingit tulemust. Hiljem alustas  mõõduka suhkru söömisega ja unetus kadus.

Näide 3, Mees 30

Võttis unerohtu, kaotas töö stressi ja depressiooni tõttu.

Esimesest päevast alates  suhkru söömisest magas  10 tundi päevas. Lõpetas unerohu võtmise 2.päeval ja sai edaspidi hästi magada. Talle oli soovitus süüa 15 minuti jooksul peale ärkamist. Toit peaks sisaldama 10-20 grammi suhkrut iga päev.

Kilpnäärme alatalitus ja  teised kilpnäärme probleemid põhjustavad depressiooni.

Kilpnääre kontrollib, kuidas keha energiat kasutab. Energia pole midagi muud kui suhkur, kalorid jne.

Unepuudus põhjustab depressiooni. Samuti võib öelda, et unepuudus on põhjustatud keha madalast energiatasemest.

Te näete, et kogu see veebileht on pühendunud vaevuste põhjuste tuvastamiseks. Me ei ole keskendunud ravi leidmisele.

Kui me oleme suutelised jälile saama põhjusele, siis märkaksime, et kõik olemasolevad teaduslikud avastused viitavad põhjustele ja ravimeetoditele. Nad juba viitavad, aga kuna põhjusest ei saada aru, siis ei nähta seost.

Näide 4, Neiu 23

Veel üks neiu, kes alustas jõusaali treeningutega, et kaalus maha võtta. 20 päeva hiljem polnud ta võimeline uinuma ka mitte 1 minutiks 3 päeva jooksul. Ta oli praktiliselt närvivapustuse äärel. Soovitus oli talle 1 tl suhkrut iga tunni aja tagant. 3 tunni pärast oli ta normaalses seisundis ja uinus sügavalt 12 tunniks. Sellest ajast peale jätkab ta oma tavapärast minimaalset lauasuhkru tarbimist ega  kaota kaalu kiiremini kui varem. Uni on tervislikum kui varem.

One thought on “Unetus ja depressioon

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.